Решение на Пета задача от Борислава Йорданова

Обратно към всички решения

Към профила на Борислава Йорданова

Резултати

  • 0 точки от тестове
  • 1 бонус точка
  • 1 точка общо
  • 0 успешни тест(а)
  • 0 неуспешни тест(а)

Код

REPOSITORY = 'https://github.com/BorislavaJ/ruby-retrospective-3'
# Двадесет неща, които научих.
# 1.Научих се да пиша програмен код, спазвайки стилови изисквания и ограничения.
# 2.Как правилно да именувам класове и модули(UpperCamelCase),методи и променливи(plain_snake_case) и константи, които не са имена на класове или модули(SCREAMING_SNAKE_CASE).
# 3.Разликата между ==, ===, eql? и equal?.
# 4.Имената на класове и модули са константи.
# 5.Да не изполвам for в Ruby,а each.
# 6.Единствено false и nil се оценяват до неистина, всичко друго е истина.
# 7.В Ruby има готови реализирани функции за повечето неща, което съкращава писането на код.
# 8.По-удачна е употребата на метода upto(n) вместо записа (1..n).
# 9.Повечето методи имат синоними, но е по-добре да се използва главно единият от тях.
# 10.Вместо self-1 е по-добре да се записва pred.
# 11.В Ruby всичко наследява от Object, а Object наследява от BasicObject.
# 12. Scope gates в Ruby са def, module и class и могат да се заобикалят с define_method, Class.new и Module.new.
# 13.Препоръчително е да се пишат and, or и not отколкото &&, || и !.
# 14.Разликите при извикването на Proc.new и lambda.
# 15.Методите в Ruby завърват на ?, ако са предикати и на !, когато съществува повече от една версия.
# 16.В Ruby се наследява най-много от един родител.
# 17.В Ruby данните се пазят в обекти, а кодът - в модули.
# 18.Case сравнява с ===,а не с ==.
# 19.Всеки обект в Ruby има метод send.
# 20.Колко полезен и функционален е GitHub for Windows.

История (1 версия и 1 коментар)

Борислава обнови решението на 22.01.2014 16:38 (преди около 10 години)

+REPOSITORY = 'https://github.com/BorislavaJ/ruby-retrospective-3'
+
+# Двадесет неща, които научих.
+
+# 1.Научих се да пиша програмен код, спазвайки стилови изисквания и ограничения.
+# 2.Как правилно да именувам класове и модули(UpperCamelCase),методи и променливи(plain_snake_case) и константи, които не са имена на класове или модули(SCREAMING_SNAKE_CASE).
+# 3.Разликата между ==, ===, eql? и equal?.
+# 4.Имената на класове и модули са константи.
+# 5.Да не изполвам for в Ruby,а each.
+# 6.Единствено false и nil се оценяват до неистина, всичко друго е истина.
+# 7.В Ruby има готови реализирани функции за повечето неща, което съкращава писането на код.
+# 8.По-удачна е употребата на метода upto(n) вместо записа (1..n).
+# 9.Повечето методи имат синоними, но е по-добре да се използва главно единият от тях.
+# 10.Вместо self-1 е по-добре да се записва pred.
+# 11.В Ruby всичко наследява от Object, а Object наследява от BasicObject.
+# 12. Scope gates в Ruby са def, module и class и могат да се заобикалят с define_method, Class.new и Module.new.
+# 13.Препоръчително е да се пишат and, or и not отколкото &&, || и !.
+# 14.Разликите при извикването на Proc.new и lambda.
+# 15.Методите в Ruby завърват на ?, ако са предикати и на !, когато съществува повече от една версия.
+# 16.В Ruby се наследява най-много от един родител.
+# 17.В Ruby данните се пазят в обекти, а кодът - в модули.
+# 18.Case сравнява с ===,а не с ==.
+# 19.Всеки обект в Ruby има метод send.
+# 20.Колко полезен и функционален е GitHub for Windows.

Виждам, че явно не ти е стигнало времето да направиш задачата изцяло и заради това няма как да ти дам точки за нея.

"Splited" е грешно изписване на минала форма на неправилния глагол "split". Трите му форми са "split", "split", "split".

Вместо String#split(/./) е по-добре да ползваш String#chars.

Относно 13 искам да уточня, че това е нещо, което ние предпочитаме, но не е утвърдена световна практика. Просто наше лично предпочитание.

Харесват ми нещата, които си научила, за което ще получиш утешителна бонус точка :)

Моето предложение е да си избереш три решения на тази задача, на които съм дал най-много точки и да ги разгледаш внимателно. Вярвам, че ще има интересни и важни неща, които ще научиш.